Lliurament dels premis i concert del 1r concurs de composició Benvingut Socias

0001

El divendres 16 de febrer a les 20.30 h a l’església Parroquial de Vendrell tindrà lloc la proclamació dels guanyadors del 1r concurs de composició Benvingut Socias, per orgue i gralla.

Es farà l’audició de les sis obres presentades en el concurs i els assistents al concert podran votar i escollir l’obra que serà la guanyadora del premi del públic.

Les obres presentades han estat:

  • Pseudònim Seny, nom de la composició Rauxa.
  • Pseudònim In memoriam.
  • Pseudònim Guerisol, nom de la composició Rapsòdia.
  • Pseudònim Ruval, nom de la composició L’Àngel Tobies.
  • Pseudònim Cluster Omega, nom de la composició Del Tancat de la Plana al món.
  • Pseudònim Salicional, nom de la composició Tríptic.
​i el jurat ha estat compost per Daniel Carbonell, Carlos Arturo Guerra i Manel Ribera.
 
Daniel Carbonell és professor de gralla i dolçaina. Treballa per a la difusió i pedagogia d’aquests instruments. Graduat a l’ESMUC en oboès històrics, s’ha especialitzat en la xeremia i els baixonets. Actualment forma part de la companyia de dansa i música Xuriach.
Ha estat un dels pioners en la recuperació de la tarota amb el grup Bufalodrei ha fundat la Cobla de Tarotes del Ball de Cavallets de Reus i el Quartet Mantuano. Amb els Ganxets, Grallers del Baix Camp ha treballat per recuperar les gralles llargues i el repertori del tombant del 1900. Amb aquest grup també ha fet una proposta d’actualització de repertori, tant de cercavila com de concert i han estat uns dels precursors del ball de gralles modern. Han editat els llibres Música del Temps I i II.
Ha fundat els grups Metralla de gralles i metalls i el grup de Rock La Banda de la Festa Major. Ha fet concerts de gralla i orgue, ha estrenat obres de llenguatge contemporani com Deriva Herran, d’Ivan Joanals o Antípoda per a gralla i electrònica, de Joan Bages. Col·labora amb Pau Orriols, Xavier Orriols i Ton Munné en la posada a punt d’instruments i amb Pere Masalias en la construcció de canyes. Es considera compositor i arranjador per necessitat i afició. Ha fet la música del Lleó, el Ball de Cavallets, la Víbria i la Cucafera de Reus i ha guanyat el concurs de composició dels Gegants de la Casa Caritat de Barcelona. És fundador de l’Aula de Sons Escola de Música Tradicional. Ha participat en la consolidació de les bases tècniques i pedagògiques del món de la gralla actual.
 
Carlos Arturo Guerra Parra és organista titular dels orgues de la catedral de Conca i professor d’orgue i baix continu al Conservatori “Arturo Soria” de Madrid. Va realitzar els seus estudis de piano al Conservatori professional de Conca i els d’orgue al conservatori “Arturo Soria” i a l’Escola Superior de Música de Catalunya.
Durant dos anys va estar treballant i formant-se com a orguener al taller de Frédéric Desmottes, aquest aprenentatge va influir molt positivament en la comprensió i el funcionament dels orgues i la seva música.
Juntament amb la seva esposa, l’organista Lucie Žáková, duen a terme  un projecte educatiu musical sobre els orgues històrics i restaurats a la província de Conca.
 
Manel Ribera estudia composició a l’Esmuc amb Agustí Charles i posteriorment amb Helmut Lachenmann, Walter Zimmermann, John Rahn, Michäel Levinás, José Luís Torà, Luca Cori i Joao Pedro Oliveira. Amplia estudis a Stuttgart amb Manuel Hidalgo i coneix Joan Guinjoan a Barcelona. 
Ha assistit a Masterclases i lectures destacant les de Cristóbal Halffter, Tomás Marco, José Manuel López López, Jonathan Harvey, Chaya Czernowin, Steven Kazuo Takasugi i en Darmstatdt amb Toshio Hosokawa, Brian Ferneyhough i Georg Friedrich Haas, entre d’altres.
Ha rebut encàrrecs i ha estat tocat per les formacions Chalumeau Quartet, Ensemble Sitges 96, Trio Kachaturian, Zauber Quintett, Ensemble l’Embut, Conjunt XXI, Art Ensemble Barcelona, Ensemble Ars BB, Barcelona 216, Miró Ensemble, The Nonsense Company, Chronophonie Ensemble, Martinu Ensemble, Trigger Ensemble-für aktuelle Musik, Ensemble Surplus així com dels instrumentistes Sebastian Berweck, Isaac Rodríguez, Mireia Fornells, Joan Miquel Hernández, Raül Garrido i Oleguer Beltrán, Swr Stuttgart, Yuval Gotlibovich, etc…
Com a premis destaquen el Grant del International Darmstadt Music Institut on presenta La fi i el principi de la infància (2004).Guanyador del Composers Meeting en l’edició del Festival a Barcelona. Rep el Grant per residir en el Schloß Solitude de Stuttgart. Guanya el premi de la SWR Stuttgart Joves Autors per a encàrrec. 
Ha estat convidat com a docent i/o impartint conferències i/o presentacions de les seves obres en el Darmstadt Musik Institut, Stuttgart Summer academy, Vigo Museu d’Art Contemporani, Fundació Laxeiro, Kulturhaus Hamburg, Conservatori de Terrassa, Conservatori de Manresa, Sgae de Barcelona, Universitat de Barcelona i Univerdsidad Autònoma de Barcelona entre altres llocs.
És membre fundador del Ensemble Ars BB i de Ensemble Fluido.
Ha estat treballant durant 10 anys en la creació d’instruments microtonals de quarts de to i octaus i amb la sèrie d’harmònics.
El seu cd monogràfic titulat El món d’Ulisses sota el segell La mà de Guido/Ars Harmònica recull les obres de 2000 a 2008. Algunes de les seves obres les edita Clivis.
 

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s