Concert barroc en la commemoració de la mort de Pau Casals

Silvia Márquez – orgue

Nascuda a Saragossa, ha obtingut el Primer Premi del Concurs Permanent de Joventuts Musicals de 1996 en les especialitats de clavicèmbal i orgue (concurs en el qual ha estat convidada com a Jurat en les últimes edicions); Premi Especial del Jurat a la millor interpretació històrica i Menció d’Honor en el Concurs Internacional “Primavera de Praga” 1999; Menció d’Honor en el Concurs Internacional de clavicèmbal de Bruges (Bèlgica) 2001; Tercer Premi a la I Biennal Internacional de Joves Organistes de Granada 2002; Segon Premi en el IV Premi d’Interpretació d’Alcoi 2002.

Va ser membre de l’Orquestra Barroca de la Unió Europea en l’edició de 2001, en la qual actuà a França, Alemanya, Anglaterra, Holanda, Bèlgica, Itàlia, Espanya, Hongria i la Xina, sota la direcció de Roy Goodman, Andrew Manze, Alfredo Bernardini i Edward Higginbottom.

Després d’obtenir els Títols Superiors en les especialitats de clavicèmbal i orgue amb J.L. González Uriol al Conservatori Superior de Música de Saragossa, (Premi d’Honor Fi de Grau Mitjà en Orgue i Premi d’Honor Fi de Grau Superior en clavicèmbal i Música de Cambra), esdevé alumna, becada pel Ministeri d’Afers Exteriors i el Govern Holandès, al Sweelinck Conservatorium d’Amsterdam i al Reial Conservatori de La Haia en les especialitats de clavicèmbal (Jacques Ogg i Menno van Delft), clavicèmbal contemporani (Annelie de Man), orgue (Jacques van Oortmerssen) i fortepiano (Stanley Hoogland), obtenint el Diploma Superior holandès.

Participa en cursos i seminaris amb professors com Gustav Leonhardt, Jesper Christensen, Jan Willen Jansen, Guy Bovet, Jon Laukvik, Christine Whiffen, Andrea Marcon, Patrick Cohen, Lars Ulrik Mortensen, Montserrat Torrent, etc. Ha realitzat cursos de postgrau al C.S.I.C. (Secció de musicologia) de Barcelona, a la Universidad de Alcalá de Henares, així com als cursos de doctorat (Musicologia) de la Universidad de Granada, on actualment prepara la seva tesi centrada en la música espanyola per a clavicèmbal del segle XX.

Ha ofert recitals entre d’altres, a Espanya, França, Suïssa, Holanda, Itàlia, Croàcia, Andorra i en festivals tals com: Festival Internacional de Música y Danza de Granada, Musika-Música Bilbao,  Fundación Juan March a Madrid, Jornadas Internacionales de Órgano de Saragossa, Festival de Verano de Segòvia, Ciclo de Órgano – Palacio Euskalduna a Bilbao, Los Venerables a Sevilla, Setmana de Música Contemporània de la Fundació De Suite (Ijsbreker, Amsterdam), sala De Unie (Rotterdam, 1996), Cicle de Música Antiga del CSIC a Barcelona, Festival Suisse L’Orgue 2000, Festival , Internacional Organum Histriae (Croàcia), Festival Internacional d’Orgue d’Andorra, Música Antiga a la Reial Capella de Santa Isabel de Saragossa, etc.

Ha actuat com a solista amb l’Orquesta de Cámara Española, Orquesta Sinfónica de Murcia, Solistes de l’Orquesta Barroca de Sevilla i Grupo Enigma-Orquesta de Cámara del Auditorio de  Zaragoza. Diversos dels seus concerts han estat emesos per RNE2, BBC, RTL i la Ràdio Txeca, i entre els seus enregistraments es troba música de Roderik de Man per al segell holandès Attaca (1999), Vivaldi (Warner 2004, amb Ara Malikian), D.Scarlatti o Haendel (Caro Dard MAA006) i CPEBach (Arsis 2009).

Desenvolupa la seva activitat cambrística al costat del clavecinista Alfonso Sebastián (CD amb música de L.Boccherini per dos clavicèmbals) i com a directora del grup de música antiga La Tempestad (www.latempestad.es ).

Ha estat professora de clavicèmbal en els Conservatoris Professional i Superior de Música de Salamanca. Ha estat convidada a impartir cursos al Conservatorio Superior de Música de Salamanca, als cursos d’estiu de la Fundación Príncipe de Asturias a Oviedo, a l’ESMUC i al Real Conservatorio Superior de Música de Madrid. El 1999 obté per oposició la plaça de clavicèmbal al Conservatori Professional de Música de Múrcia. Des de setembre de 2007 ocupa la Càtedra de clavicèmbal al Conservatorio Superior de Música de Aragón. http://www.silviamarquez.com

 

Lucy Scotchmer – violoncel.lista

Lucy Scotchmer va néixer al Regne Unit i en aquest moment viu a Catalunya. Lucy va estudiar al Royal College of Music de Londres, on va ser becada per la institució en reiterades ocasions, guanyant diversos premis del RCM i graduant-se amb Honors el 2005. Mentre estudiava a Londres es va interessar en l’estudi del violoncel barroc i el 2004 va esdevenir la membre més jove de l’European Union Baroque Orchestra. A continuació i gràcies a una beca per estudiar Música Antiga a la Royal Academy of Music, va acabar els seus estudis a Anglaterra guardonada amb un DipRAM per un recital de final de postgrau excel·lent. Entre 2006 i 2011 Lucy va viure i treballar als Països Baixos, on va prosseguir els estudis de violoncel barroc al Conservatori Reial de La Haia, gràcies al suport de la beca Countess of Munster Musical Trust.

Després de finalitzar els seus estudis el 2008 ha treballat com a violoncel·lista independent en els més selectes grups de música antiga del moment: The English Concert, The Orchestra of the Age of Enlightenment, The Amsterdam Baroque Orchestra, The King ‘s Consort, Gabrieli Consort, Concerto Copenhagen, Harmony of Nations i Holland Baroque Society. També ha tocat amb els grups de cambra Red Priest, Ensemble Sirocco, Ensemble Odyssee, La Follia, i ha aparegut en un gran nombre de festivals europeus entre els quals destaquen: Festival Itinéraire Baroque Périgord, Potsdam Sans Souci Festival, Gower Festival i Trigonale Festival. Guardonada en el 16è Concurs del Festival Internacional Van Wassenaer i en el 4rt Concurs Internacional Telemann.

L’activitat concertística tant com a solista com a músic de cambra l’ha portat a actuar en les més prestigioses sales de concert del món, entre les quals destaquen: Wigmore Hall a Londres, National Centre for Performing Arts, a la Xina, Edinburgh Festival, a Escòcia, i ha aparegut en diversos mitjans de comunicació: BBC (Anglaterra), Vrije Geluiden (Holanda) i la Norddeutscher Rundfunk (Alemanya).

  

Oscar Argüelles – chalumeau

Oscar Argüelles va començar els seus estudis de clarinet a l’EMMPAC del Vendrell amb Montse Margalef, Menció d’Honor del Conservatori Professional de Tarragona amb Eleuteri Sanchis i acabant els seus estudis superiors de clarinet el 1999 amb Joan Devesa al CSMMB. Simultàniament va realitzar un postgrau en clarinets antics a l’EMMJR de Granollers amb en Carles Riera. Tot seguit es trasllada a Holanda on el 2006 va finalitzar el Màster en clarinets històrics amb Eric Hoeprich obtenint les més altes qualificacions en interpretació i també en recerca per la tesi  “El chalumeau a la Hofkapelle de Viena entre 1700 i 1750”. Els seus estudis van ser finançats, per mitjà de concurs, tant pel Ministerio de Cultura com pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Des que va finalitzar els seus estudis ha col.laborat amb els més prestigiosos grups especialitzats de Música Antiga europeus amb els quals ha tocat, entre d’altres, a les sales de concert següents: Auditorio Nacional de Música (Madrid), Concertgebouw (Amsterdam), Théâtre des Champs Elysées (Paris),  Bozar (Brussel.les),  Salle Gaveau (París), Le Chatelet (París), National Center for the Arts (Beijing), Auditori Nacional (Varsòvia), Òpera Nacional (Varsòvia), Auditori Nacional (Cracòvia), Auditori Nacional Béla Bártok (Budapest), Muziekgebouw (Amsterdam), Vredenburg (Utrecht), Concertgebouw (Brugge), Palau de la Música Catalana, Palau de la Música de València, Kursaal (San Sebastián), Auditorio de Zaragoza, Sociedad Filharmónica (Bilbao), Teatro Euskalduna (Bilbao), Auditorio RAI Domenico Scarlatti (Napoli), De Doelen (Rotterdam), Stadsschouwburg (Amsterdam), Auditorio Príncipe Felipe (Oviedo), Amuz (Antwerpen), Cercle Cité (Luxemburg), Philharmonie (Koln), Opernhaus Offenbachplatz (Koln), Frauenkirche (Dresden), Tonhalle (Zurich), Schloss Esterházy (Eisenstadt).

A part de la vessant interpretativa i de recerca, Oscar també toca amb còpies d’instruments antics de la seva pròpia fabricació que s’ajusten al moment en que la música va ser escrita. Això confereix en cada cas, una estreta simbiosi entre els binomis instrument-instrumentista i estil-repertori. Els crítics han preuat de la seva interpretació musical una “perspectiva diferent de la música”, “elegant fraseig”, “dolçor del so” i “un toc delicadíssim d’extrema musicalitat”.

Els darrers enregistraments on Oscar ha col.laborat són:  el DVD monogràfic: “In the search of Beethoven” i el DVD doble “F. Chopin: the works for piano and orchestra” (Seventh Art),  ambdós enregistraments com a membre de The Eighteenth Century Orchestra. També ha aparegut en el CD “Beethoven: the birth of a Master” (Ambroisie) amb l’orquestra francesa Le Cercle de l’Harmonie. I com a membre del Sextet de vents Nachtmusique en el CD “J.C. Bach: Sei Sinfonie” (Glossa).

En el camp pedagògic ha impartit classes i dirigit la secció de vents històrics de la Jove Orquestra dels Paisos Baixos (NJO) i és professor a l’Aula de Música Antiga de Girona des del 2009.

Programa del concert

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s